Oddelki

Vas zanima, kako poteka proizvodnji proces izdelave avtomobila? Sestoji iz štirih ključnih standardnih korakov, to so: preoblikovanje pločevine, varjenje karoserij, lakiranje in montaža. Za razliko od mnogih svetovnih tovarn v podjetju Revoz sami zagotavljamo prav vse štiri korake.

Oglejte si jih

Departma za preoblikovanje pločevine

Proizvodni proces izdelave avtomobila se prične v Departmaju za preoblikovanje pločevine. Pločevina v tovarno prihaja kar v kolutih, katero na liniji razrežejo v plošče različnih velikosti, na stiskalnicah pa s pomočjo orodij dobijo končno obliko pločevinskega dela. V departmaju se nahajata tudi dve liniji za brizganje plastičnih blatnikov, ki nastanejo iz granulate.

Departma za sestavo in varjenje karoserij

V zaporedju več operacij sestave in varjenja kosov pločevine te najprej sestavijo v podsklope (blok spredaj, pod spredaj in zadaj, stene, odpirne elemente). Spajanje poteka tako, da v sestavljalne priprave pnevmatsko vpnejo vložene dele in jih potem spojijo z različnimi postopki spajanja, od uporovnega do obločnega varjenja, lepljenja, mehanskega spajanja in plazemskega spajkanja. Podsklopi se nato sestavijo v karoserijo avtomobila, ki dobi na končnem varjenju še vse funkcionalne spoje, ki omogočajo trdnost vozila na cesti. Departma velja za najbolj robotiziran del proizvodnega procesa – kar 90 % operacij spajanja je avtomatiziranih oziroma robotiziranih.

Departma lakirnice

Postopek lakiranja je razdeljen v tri sklope: predobdelava in kataforeza, tesnjenje ter lakiranje. 9-stopenjska predobdelava omogoča osnovno protikorozijsko zaščito. Pločevino se v kadeh očisti in zaščiti s fosfatnim slojem. V nadaljevanju se nanese kataforezni lak in karoserijo posuši. Sledi tesnenje podvozja, notranjosti in zunanjosti karoserije. Za ustrezno barvo, sijaj in obstojnost barve je potrebno več nanosov lakov, celoten proces pa poteka avtomatizirano, le nekaj operacij se še izvaja ročno. Na koncu si sledijo še nekateri koraki, kot so sušenje, kontrola in morebitna popravila (poliranje), zadnji korak pa je namenjen zaščiti votlih delov vozila (voskanje).

Departma montaže

Iz lakirnice vozilo prispe v Departma montaže, kjer se vozilo najprej oštevilči, namesti oblogo stropa, opremi z inštalacijo in izolacijo. Ste vedeli, da se armaturna plošča sestavi na stranski liniji in se jo kasneje v celoti integrira v vozilo? Sledi še namestitev talnih oblog, stropnih lučk, ročajev in senčnikov. Vgraditev vetrobranskega stekla in stekla vrat prtljažnika je v celoti robotizirana, medtem ko večina drugih operacij v tem departmaju poteka ročno. Menjalnike in motorje se prav tako pripravi na stranski liniji in se jih kasneje vgradi kot celoto. Vozilo se opremi še z izpuhom, premami, lučmi, varnostnimi pasovi, odbijači, sedeži, bočnimi stekli, stranskimi vrati, kolesi, volanom in okrasnimi letvicami. Na t.i. talnem transporterju se izvajajo kontrole električnih komponent in polnjenje tekočin. Sedaj je vozilo pripravljeno za prvi zagon motorja, posamezne preizkuse ter nastavitve in - vozilo se lahko odpelje do svojega kupca!