Zgodovina
Da je Revoz ena najuspešnejših zgodb slovenskega gospodarstva, priča tudi njegova bogata zgodovina. Od skromnih začetkov – delavnice za popravila kmetijske mehanizacije je v več kot 60 letih podjetje preraslo v eno vidnejših tovarn svetovne avtomobilske industrije, ki je mnogim zgled učinkovitega delovanja in zagotavljanja kakovosti.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/main.jpg?ver=1721757732)
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1955.jpg?ver=1721757732)
Nastanek zametkov današnje tovarne
Korenine Revoza segajo v sredino petdesetih let v podjetjih Agroservis in Moto Montaža so popravljali kmetijsko mehanizacijo ter sestavljali lahka gospodarska vozila in vozila DKW.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1959.jpg?ver=1721757732)
Ustanovitev podjetja IMV
Moto Montaža se preimenuje v Industrijo motornih vozil ali bolje poznano v IMV. V tem času steče tudi proizvodnja počitniških prikolic.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1967-1972.jpg?ver=1721757732)
Sestavljanje Austinov
V sodelovanju s takrat uspešnim podjetjem British Motor Company v IMV-ju sestavljajo znamenite Austine.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1972.jpg?ver=1721757732)
Podpis pogodbe s francoskim Renaultom
V letu 1972 je prišlo do podpisa kooperacijske pogodbe s francoskim podjetjem Renault, ki je predstavljala temelj za začetek proizvodnje modelov Renault.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1973.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje legendarne katrce
Znamenite Austine so februarja 1973 na tekočih trakovih IMV nadomestili Renaulti. V tem letu se je začela proizvodnja še danes velike legende renault 4, v omejenih količinah pa je bilo sestavljenih tudi nekaj modelov renault 12, 16 in 18.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1989.jpg?ver=1721757732)
Ustanovitev podjetja Revoz in začetek proizvodnje renault 5
V osemdesetih letih se je Renault znašel v manjših težavah, zato je IMV iskal novega družabnika. Po letih pogajanj so se na koncu odločili in nadaljevali sodelovanje. Z novo pogodbo je leta 1989 nastalo podjetje Revoz (okrajšava iz “Renault vozila”). Še istega leta je na tekoče trakove zapeljal renault 5 ali bolje poznana petka.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1993.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje modela clio I
Prelomnica v Revozovi zgodovini je tudi leto 1993. Tega leta so se poslovili od proizvodnje legendarne katrce in začeli izdelovati model renault clio I, ki je prinesel tudi korenito spremembo tovarne.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_1998.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje modela clio II
Marca 1998 je skoraj istočasno kot v preostalih dveh Renaultovih tovarnah v Flinsu in Valladolidu stekla proizvodnja modela renault clio druge generacije.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2002.jpg?ver=1721757732)
Revoz se posveti povsem industrijski dejavnosti
Renault je v naši državi povsem ločil industrijsko in komercialno dejavnost, zato se je Revoz povsem posvetil industrijski dejavnosti, prodajo avtomobilov pa je prevzelo podjetje Renault Nissan Slovenija.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2004.jpg?ver=1721757732)
Renault postane 100-odstotni lastnik Revoza.
Francoski gigant Renault je postal 100-odstotni lastnik Revoza, ki je tedaj z novo linijo težkih stiskalnic in linijo za površinsko obdelavo in zaščito pločevine postal veliko bolj samozadostna tovarna.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2007.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje modela twingo II
Renaultovega malčka twinga druge generacije so začeli izdelovati v novomeški tovarni Revoz leta 2007. Tega istega leta smo uspeli prvič preseči tudi proizvodnjo količino 200.000 vozil na leto.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2008.jpg?ver=1721757732)
Dosežen nov proizvodni rekord 212.680 vozil na leto.
Proizvodnja vozil se je še povečala, tako smo dosegli nov proizvodni rekord, in sicer 212.860 izdelanih vozil v enem letu.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2010.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje modela wind
Na proizvodnje trakove je zapeljal tudi majhen kupe-kabriolet wind, ki pa zaradi obdobja krize ni našel svojih kupcev. Njegova proizvodnja ni vztrajala dlje kot do konca 2013.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2014.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje modelov twingo III in smart forfour
V podjetju so stekle priprave na projekt Edison kot so označili proizvodnjo twinga tretje generacije, ki si je zasnovo delil tudi s smartom forfour. Proizvodnja obeh avtomobilov je stekla leta 2014, ko je nastalo tudi partnerstvo med Zvezo Renault Nissan in nemškim Daimlerjem.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2016.jpg?ver=1721757732)
Iz podjetja zapelje prvo električno vozilo - smart forfour EQ
Tega leta so v podjetju uspešno zaključili projekt elektrifikacije smarta forfour, prvega električnega avtomobila iz Novega mesta. S tem modelom podjetju uspe tudi prodor na nove trge, med drugim tudi na Kitajsko.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2017.jpg?ver=1721757732)
V proizvodnjo Revoza se vrne clio četrte generacije
V Novo mesto se ponovno vrne model clio, tokrat četrte generacije, ki se je pridružil modelom twingo, smart forfour in smart forfour EQ.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2018.jpg?ver=1721757732)
Iz Revoza zapelje že 4-milijonti avtomobil
Konec maja 2018 iz podjetja zapelje jubilejni, že
4-milijonti avtomobil znamke Renault. Gre za clia z dizelskim motorjem, srebrne barve, namenjen francoskemu tržišču.
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2019.jpg?ver=1721757732)
Začetek proizvodnje
clia 5. generacije
![](https://revoz.si/app/themes/revoz/assets/default/history/i_2020.jpg?ver=1721757732)